Kupiłem od drugiej wlascicielki Saaba 9-5 z przebiegiem 176000km z uszkodzonym silnikiem B205E. Właścicielce z Niemiec wyleciał olej na autostradzie przez czujnik oleju. Silnik był zatarty na panewkach, zrobiłem szlif wału w pewnej firmie, do tego dopasowali mi nowe panewki na pierwszy szlif. Potem okazało sie że blok jest przegrzany i trzeba zrobić szlif podpór wału bo wał nie chciał się obracać. Potem jeszcze tulejowałem jeden cylinder i wymieniłem tłok bo tam też był przytarty. Oczywiście planowanie bloku i głowicy, nowe popychacze hydrauliczne zaworów. Oba nowe simmeringi wału, uszczelki, etc.... Złożyli mi wszystko, na stole wszystko pięknie się obracało, włożyli silnik, silnik chodził ładnie ale w dwa dni przejechałem około trzydzieści kilometrów i zaczęło się zapalać ciśnienie oleju. Zdjęli mi miskę a panewki korbowodowe wytarte aż do powłoki miedzianej w niektórych miejscach, widac żółte miejsca, jak po 300 tysiącach kilometrów, nowe panewki po niecałych 30 kilometrach do wymiany. Normalnie juz nie wiem co robić. Facet w warsztacie wciska mi jakiś kit że panewki ze słabego materiału. Ale niecałe 30 kilometrów ? Mówiłem mu jak robił ten silnik że odma sie w tym silniku zapycha, to ją wyczyścił ze szlamu, więc smarowanie powinno być. Panewki mają nadruk chyba MVP bo pierwsza litera jakoś trudna do odczytania, potem C3956 i 0,25 nadwymiar. Czy ktoś może napisać w miarę szybko o co tu chodzi? Dlaczego w nowo wyremontowanym silnku zużyły sie panewki po około 30 przejechanych kilometrach ? Czy ten silnik ma jakąs mi nie znaną wadę? Czy te silniki mają jakies problemy ze smarowaniem? Facet który robił remont rozkłada ręce i teraz się zacznie zwalanie jeden na drugiego, on na tych co szlifowali wszystko i załatwiali panewki a oni pewnie na niego, Wsadziłem już 5000zł w remont tego silnika. POMOCY !
Dołączył: 01 Kwi 2011 Posty: 14 Skąd jesteś (miejscowość / region): Zielona Góra Posiadane auto: SAAB 9-5
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 01 Kwi 2011, 09:55
Temat postu:
Re: ( Saab 9-5 ) Problem z silnikiem 2,0T 150kM B205E po remoncie
Witam, silniki SAAB mają problem ze smarowaniem z powodu nagarów w silniku które tworzą się jak olej jest inny niż GM-LL-..... LONG LIFE, marka nie ważna, ważne dopuszczenie GM. Generalnie ze względu na nagary polecają MOBIL 1, ale tańszy i równie dobry jest ELF. U Ciebie prawdopodobnie zatkane są kanały olejowe w wale korbowym. Nie było smarowania panewek, stąd ich uszkodzenie. Odma nie wpływa na smarowanie, ale zatkana może być przyczyną tworzenia się nagarów w silniku. Wnioskuję, że niemcowi nie wyleciał olej tylko silnik miał zawał z powodu miażdżycy kanałów olejowych i się zatarł na panewkach, olej spuścili później.
Generalnie wg mnie 50% wina warsztatu, niedokładne oczyszczenie kanałów olejowych z nagarów podczas remontu silnika, naprawa bez dokładnej analizy przyczyny uszkodzenia i 50% tego kto im powiedział, że silnik został uszkodzony bo wyciekł z niego olej, bo ta informacja spowodowała brak diagnozowania przyczyny usterki.
Re: ( Saab 9-5 ) Problem z silnikiem 2,0T 150kM B205E po remoncie
Podejrzewam, że mechanik sknocił swoją pracę. Może mimo szlifu wały zapominał sprawdzić czy podpory są osiowo. W saabach często albo wał się krzywi albo podpory się alokują. _________________ mst
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Saab 9-5 ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.