Saab

ogłoszeniaceny używanychdealerzyforumoponylinkiopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Saab 9-5 ) Problem z silnikiem 2,0T 150kM B205E po remoncie



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum SAAB Forum Strona Główna -> ( Saab 9-5 ) Porady, problemy techniczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
top-auto

Czytelnik



Dołączył: 26 Sty 2011
Posty: 8
Skąd jesteś (miejscowość / region): Koszalin
Posiadane auto: Mercedes 124T 300TD 1992
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 27 Sty 2011, 00:24
Temat postu:

Problem z silnikiem 2,0T 150kM B205E po remoncie


Kupiłem od drugiej wlascicielki Saaba 9-5 z przebiegiem 176000km z uszkodzonym silnikiem B205E. Właścicielce z Niemiec wyleciał olej na autostradzie przez czujnik oleju. Silnik był zatarty na panewkach, zrobiłem szlif wału w pewnej firmie, do tego dopasowali mi nowe panewki na pierwszy szlif. Potem okazało sie że blok jest przegrzany i trzeba zrobić szlif podpór wału bo wał nie chciał się obracać. Potem jeszcze tulejowałem jeden cylinder i wymieniłem tłok bo tam też był przytarty. Oczywiście planowanie bloku i głowicy, nowe popychacze hydrauliczne zaworów. Oba nowe simmeringi wału, uszczelki, etc.... Złożyli mi wszystko, na stole wszystko pięknie się obracało, włożyli silnik, silnik chodził ładnie ale w dwa dni przejechałem około trzydzieści kilometrów i zaczęło się zapalać ciśnienie oleju. Zdjęli mi miskę a panewki korbowodowe wytarte aż do powłoki miedzianej w niektórych miejscach, widac żółte miejsca, jak po 300 tysiącach kilometrów, nowe panewki po niecałych 30 kilometrach do wymiany. Normalnie juz nie wiem co robić. Facet w warsztacie wciska mi jakiś kit że panewki ze słabego materiału. Ale niecałe 30 kilometrów ? Mówiłem mu jak robił ten silnik że odma sie w tym silniku zapycha, to ją wyczyścił ze szlamu, więc smarowanie powinno być. Panewki mają nadruk chyba MVP bo pierwsza litera jakoś trudna do odczytania, potem C3956 i 0,25 nadwymiar. Czy ktoś może napisać w miarę szybko o co tu chodzi? Dlaczego w nowo wyremontowanym silnku zużyły sie panewki po około 30 przejechanych kilometrach ? Czy ten silnik ma jakąs mi nie znaną wadę? Czy te silniki mają jakies problemy ze smarowaniem? Facet który robił remont rozkłada ręce i teraz się zacznie zwalanie jeden na drugiego, on na tych co szlifowali wszystko i załatwiali panewki a oni pewnie na niego, Wsadziłem już 5000zł w remont tego silnika. POMOCY !
Powrót do góry
archive_20

Auto Maniak



Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 13039

Posiadane auto: Scenic 1,5 dCi 2005 101 KM
Piwa: 836/1024
Wysłany: Czw 27 Sty 2011, 03:12
Temat postu:

Re: POMOCY !!! Problem z silnikiem 2,0T 150kM B205E


Obowiązuje pkt 10 Regulaminu - Temat wątku powinien być odpowiednio sformułowany i powinien jednoznacznie określać treść wątku
Powrót do góry
RadekZG

Debiutant



Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 14
Skąd jesteś (miejscowość / region): Zielona Góra
Posiadane auto: SAAB 9-5
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 01 Kwi 2011, 09:55
Temat postu:

Re: ( Saab 9-5 ) Problem z silnikiem 2,0T 150kM B205E po remoncie


Witam, silniki SAAB mają problem ze smarowaniem z powodu nagarów w silniku które tworzą się jak olej jest inny niż GM-LL-..... LONG LIFE, marka nie ważna, ważne dopuszczenie GM. Generalnie ze względu na nagary polecają MOBIL 1, ale tańszy i równie dobry jest ELF. U Ciebie prawdopodobnie zatkane są kanały olejowe w wale korbowym. Nie było smarowania panewek, stąd ich uszkodzenie. Odma nie wpływa na smarowanie, ale zatkana może być przyczyną tworzenia się nagarów w silniku. Wnioskuję, że niemcowi nie wyleciał olej tylko silnik miał zawał z powodu miażdżycy kanałów olejowych i się zatarł na panewkach, olej spuścili później.
Generalnie wg mnie 50% wina warsztatu, niedokładne oczyszczenie kanałów olejowych z nagarów podczas remontu silnika, naprawa bez dokładnej analizy przyczyny uszkodzenia i 50% tego kto im powiedział, że silnik został uszkodzony bo wyciekł z niego olej, bo ta informacja spowodowała brak diagnozowania przyczyny usterki.
Powrót do góry
e_mst

Czytelnik



Dołączył: 30 Wrz 2011
Posty: 8
Skąd jesteś (miejscowość / region): Otwock
Posiadane auto: Saab, 9000, CSE, 2.3T, '94
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 30 Wrz 2011, 20:00
Temat postu:

Re: ( Saab 9-5 ) Problem z silnikiem 2,0T 150kM B205E po remoncie


Podejrzewam, że mechanik sknocił swoją pracę. Może mimo szlifu wały zapominał sprawdzić czy podpory są osiowo. W saabach często albo wał się krzywi albo podpory się alokują.
_________________
mst
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum SAAB Forum Strona Główna -> ( Saab 9-5 ) Porady, problemy techniczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
Ogłoszenia sprzedaży - Saab 9-5 »

Opinie o samochodach Saab 9-5 - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Saab 9-5 ) Porady, problemy techniczne


Saab9-3X SportKombi

43 300

2008r.

248 000 km

mazowieckie

Saab9-3

19 900

2002r.

167 000 km

śląskie

Saab9-3

18 900

2008r.

277 000 km

śląskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group




Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System