Saab

ogłoszeniaceny używanychdealerzyforumlinkiopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Saab 9-3 ) Silnik 1.9 TiD



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum SAAB Forum Strona Główna -> ( Saab 9-3 ) Porady, problemy techniczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
benek624

Debiutant



Dołączył: 13 Gru 2009
Posty: 13
Skąd jesteś (miejscowość / region): Rzeszów
Posiadane auto: Saab 93, sport sedan, 2.2Tid, 2004
Piwa: 1/0
Wysłany: Sro 28 Wrz 2011, 10:15
Temat postu:

Silnik 1.9 TiD


Szanowni forumowicze i posiadacze saab-ów 9.3 z silnikiem 1.9 TiD o mocy 150 kM. Te silniki posiadają filt cząstek stałych DPF. Moje pytanie jak się to sprawuje i jak tego używać aby nie mieć problemów z jego wymianą. Bardzo proszę o wiadomości.Przyznam, że się boję silników z DPF-em. Wiadomości proszę podawać na forum lub na adres: benek624@autogrf.pl
Powrót do góry
gabryiel

Auto Maniak



Dołączył: 04 Sie 2010
Posty: 1716
Skąd jesteś (miejscowość / region): Kamieniec Ząbkowicki.
Posiadane auto: marcedes w202 2,2cdi 2000rok golf 6 1,4 80 km.
Piwa: 123/9
Wysłany: Czw 29 Wrz 2011, 21:03
Temat postu:

silnik 1,9.


Odp: co to jest DPF ??
Filtr Cząstek Stałych - FAP /DPF , oczyszcza cząstki stałe - sadzę , która powstają podczas niepełnego spalania oleju napędowego. Norma Euro 5 obniżająca poziom emisji tlenków azotu do 180 miligramów na jeden kilometr powoduje, że w zasadzie każdy samochód z silnikiem wysokoprężnym musi być wyposażony w FAP / DPF by sprostać normie Euro 5. Wydawało by się że nie ma żadnego problemu, mamy ekologicznego diesla zapłaciliśmy raz więcej przy kupnie nowego samochodu i już o nic więcej nie musimy się martwić. BŁĄD!!!!!!!.
Zatrzymanie cząstek stałych przez filtr FAP / DPF doprowadza w końcu do jego zapchania co powoduje pogorszenie przepływu spalin. Komputer pokładowy wychwytuje tą usterkę odcina zapłon i stoimy. Uwaga !!! żaden nieautoryzowany warsztat nam nie pomoże!!!! To na szczęście tylko sytuacja krytyczna zdarzająca się przy nieprawidłowej eksploatacji samochodów z filtrem FAP / DPF. Rozwiązaniem jest okresowe dopalanie nagromadzonej w filtrze sadzy, którą teoretycznie można spalić do dwutlenku węgla, lecz nie jest to takie proste , gdyż do spalenia jej potrzebna jest temperatura przynajmniej 600 C. Uwaga !!! Jeżeli w waszym samochodzie zapaliła się żółta kontrolka przypominająca tłumik to znaczy że zapchany jest filtr FAP / DPF . Dopalania filtra nie można ignorować!!!!! gdyż narazimy się na poważne koszty.
Jazda tylko po mieście, częste korki to gwarancja naszych kłopotów!!!!.Częściowo inżynierowie poradzili sobie z tym problemem lecz kosztem użytkowników samochodów.
Pierwsze z rozwiązań polega na wzbogacaniu paliwa dodatkiem obniżającym temperaturę wypalania sadzy. Substancja ta starcza na kilkadziesiąt tysięcy kilometrów , dodawana jest do paliwa przy każdym tankowaniu ale i tu jest haczyk !!!! Nie można tankować mniej niż 7 litrów gdyż układ tego nie zauważy i nie doda "dopalacza" Każde otwarcie korka wlewu paliwa na dłużej niż 5 sekund rejestruje komputer i stwierdza że tankujemy. Jeśli tego paliwa nie będzie komputer będzie "głupiał" a także dojdzie do szybszego zatkania filtra. Należy także stwierdzić że owa magiczna substancja pozostaje również w filtrze i także go zatyka lecz dzieje się to znacznie wolniej niż w przypadku cząstek sadzy.
System drugi polega na tym że gdy filtr jest pełny układ paliwowy dostarcza większej ilości paliwa , które dopala się w filtrze, podgrzewając go. Niestety pewna jego część spływa po cylindrze do miski olejowej rozrzedzając olej silnikowy przez co podnosi się jego stan , oraz zmienia właściwości środka smarnego. Dlatego należy olej silnikowy wymieniać nawet częściej niż zaleca instrukcja. Jeżeli chcemy unikając kłopotów z filtrem FAP / DPF to i tak te dwie metody nie zwalniają nas z obowiązku okresowego jego przepalania . Należy wyjechać poza miasto i przez kilkanaście kilometrów jechać ze stałą prędkością utrzymując silnik na wysokich obrotach przy niskim biegu. UWAGA!!!! to nie jest żart!!!!!!!! Należy również pamiętać że nie wolno stosować biopaliw i dodawać żadnych uszlachetniaczy do paliwa i oleju , kategorycznie należy przestrzegać norm co do stosowanego w/g instrukcji oleju silnikowego a tuningowanie chipem silników diesla jest wysoce niewskazane.
FAP system stosowany przez koncern PSA i Ford specjalny płyn dozowany przy każdym tankowaniu pozwala na obniżenie temperatury dopalania cząstek stałych w filtrze , które odbywa się co kilkaset kilometrów. Jednak filtr wymaga wymiany w zależności od modelu między 80 a 160 tys km. Całkowity koszt wymiany to około 2400-2800 przy zwrocie starego filtra Cena samego płynu Eoles który należy uzupełnić przy każdej wymianie filtra to około 400.
_________________
To, czego szukasz, znajdziesz w ostatnim spośród możliwych miejsc
Powrót do góry
sabowicz

Stały Bywalec



Dołączył: 07 Lis 2010
Posty: 137
Skąd jesteś (miejscowość / region): Bielawa
Posiadane auto: saab 9-3 2T
Piwa: 7/0
Wysłany: Sob 01 Paź 2011, 17:37
Temat postu:

Re: Silnik 1.9 TiD


benek624 napisał:
Szanowni forumowicze i posiadacze saab-ów 9.3 z silnikiem 1.9 TiD o mocy 150 kM. Te silniki posiadają filt cząstek stałych DPF. Moje pytanie jak się to sprawuje i jak tego używać aby nie mieć problemów z jego wymianą. Bardzo proszę o wiadomości.Przyznam, że się boję silników z DPF-em. Wiadomości proszę podawać na forum lub na adres: benek624@autogrf.pl


Benek - to o czym napisal moderator jest prawda,nie dodal jednak ze
przy okazji paliwa w oleju szlak ci trafi doladowarke,bedzie slabsze smarowanie i przy obrotach 150 tys do 200 ona dlugo nie popracuje
Powrót do góry
benek624

Debiutant



Dołączył: 13 Gru 2009
Posty: 13
Skąd jesteś (miejscowość / region): Rzeszów
Posiadane auto: Saab 93, sport sedan, 2.2Tid, 2004
Piwa: 1/0
Wysłany: Pon 03 Paź 2011, 19:37
Temat postu:

Re: ( Saab 9-3 ) Silnik 1.9 TiD


Dziękuję za odpowiedzi, więc należy dopalać filtr, dolewać płyn do paliwa i częściej wymieniać olej w silniku, czy tyle mogę zrobić jako użytkownik
Powrót do góry
Gren Frog

Czytelnik



Dołączył: 18 Lis 2011
Posty: 2
Skąd jesteś (miejscowość / region): Leszno/wielkopolskie
Posiadane auto: SAAB 9-3 1,9TID '07
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 18 Lis 2011, 14:03
Temat postu:

Re: ( Saab 9-3 ) Silnik 1.9 TiD


czy ten silnik ma w standardzie dogrzewacz eberspachera?
Powrót do góry
Reklama








Wysłany: Pią 18 Lis 2011, 14:03
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
cannu

Czytelnik



Dołączył: 26 Maj 2015
Posty: 3
Skąd jesteś (miejscowość / region): UK
Posiadane auto: Sab 95
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 08 Lip 2017, 19:35
Temat postu:

Re: ( Saab 9-3 ) Silnik 1.9 TiD


Jeżeli by kolegów interesowało mogę podać chemiczny sposób odblokowania totalnie zapchanego filtra DPF na własnym przykładzie
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum SAAB Forum Strona Główna -> ( Saab 9-3 ) Porady, problemy techniczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
Ogłoszenia sprzedaży - Saab 9-3 »

Opinie o samochodach Saab 9-3 - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Saab 9-3 ) Porady, problemy techniczne


Saab

9-3

11 000

2005r.

380 000 km

pomorskie

Saab

9-5

8 900

2004r.

311 500 km

mazowieckie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group




Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2018 Created by idealneT and OM System