Dołączył: 13 Gru 2009 Posty: 13 Skąd jesteś (miejscowość / region): Rzeszów Posiadane auto: Saab 93, sport sedan, 2.2Tid, 2004
Piwa: 1/0
Wysłany: Sro 28 Wrz 2011, 10:15
Temat postu:
Silnik 1.9 TiD
Szanowni forumowicze i posiadacze saab-ów 9.3 z silnikiem 1.9 TiD o mocy 150 kM. Te silniki posiadają filt cząstek stałych DPF. Moje pytanie jak się to sprawuje i jak tego używać aby nie mieć problemów z jego wymianą. Bardzo proszę o wiadomości.Przyznam, że się boję silników z DPF-em. Wiadomości proszę podawać na forum lub na adres: benek624@autogrf.pl
Dołączył: 04 Sie 2010 Posty: 1715 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kamieniec Ząbkowicki. Posiadane auto: marcedes w202 2,2cdi 2000rok golf 6 1,4 80 km.
Piwa: 123/9
Wysłany: Czw 29 Wrz 2011, 21:03
Temat postu:
silnik 1,9.
Odp: co to jest DPF ??
Filtr Cząstek Stałych - FAP /DPF , oczyszcza cząstki stałe - sadzę , która powstają podczas niepełnego spalania oleju napędowego. Norma Euro 5 obniżająca poziom emisji tlenków azotu do 180 miligramów na jeden kilometr powoduje, że w zasadzie każdy samochód z silnikiem wysokoprężnym musi być wyposażony w FAP / DPF by sprostać normie Euro 5. Wydawało by się że nie ma żadnego problemu, mamy ekologicznego diesla zapłaciliśmy raz więcej przy kupnie nowego samochodu i już o nic więcej nie musimy się martwić. BŁĄD!!!!!!!.
Zatrzymanie cząstek stałych przez filtr FAP / DPF doprowadza w końcu do jego zapchania co powoduje pogorszenie przepływu spalin. Komputer pokładowy wychwytuje tą usterkę odcina zapłon i stoimy. Uwaga !!! żaden nieautoryzowany warsztat nam nie pomoże!!!! To na szczęście tylko sytuacja krytyczna zdarzająca się przy nieprawidłowej eksploatacji samochodów z filtrem FAP / DPF. Rozwiązaniem jest okresowe dopalanie nagromadzonej w filtrze sadzy, którą teoretycznie można spalić do dwutlenku węgla, lecz nie jest to takie proste , gdyż do spalenia jej potrzebna jest temperatura przynajmniej 600 C. Uwaga !!! Jeżeli w waszym samochodzie zapaliła się żółta kontrolka przypominająca tłumik to znaczy że zapchany jest filtr FAP / DPF . Dopalania filtra nie można ignorować!!!!! gdyż narazimy się na poważne koszty.
Jazda tylko po mieście, częste korki to gwarancja naszych kłopotów!!!!.Częściowo inżynierowie poradzili sobie z tym problemem lecz kosztem użytkowników samochodów.
Pierwsze z rozwiązań polega na wzbogacaniu paliwa dodatkiem obniżającym temperaturę wypalania sadzy. Substancja ta starcza na kilkadziesiąt tysięcy kilometrów , dodawana jest do paliwa przy każdym tankowaniu ale i tu jest haczyk !!!! Nie można tankować mniej niż 7 litrów gdyż układ tego nie zauważy i nie doda "dopalacza" Każde otwarcie korka wlewu paliwa na dłużej niż 5 sekund rejestruje komputer i stwierdza że tankujemy. Jeśli tego paliwa nie będzie komputer będzie "głupiał" a także dojdzie do szybszego zatkania filtra. Należy także stwierdzić że owa magiczna substancja pozostaje również w filtrze i także go zatyka lecz dzieje się to znacznie wolniej niż w przypadku cząstek sadzy.
System drugi polega na tym że gdy filtr jest pełny układ paliwowy dostarcza większej ilości paliwa , które dopala się w filtrze, podgrzewając go. Niestety pewna jego część spływa po cylindrze do miski olejowej rozrzedzając olej silnikowy przez co podnosi się jego stan , oraz zmienia właściwości środka smarnego. Dlatego należy olej silnikowy wymieniać nawet częściej niż zaleca instrukcja. Jeżeli chcemy unikając kłopotów z filtrem FAP / DPF to i tak te dwie metody nie zwalniają nas z obowiązku okresowego jego przepalania . Należy wyjechać poza miasto i przez kilkanaście kilometrów jechać ze stałą prędkością utrzymując silnik na wysokich obrotach przy niskim biegu. UWAGA!!!! to nie jest żart!!!!!!!! Należy również pamiętać że nie wolno stosować biopaliw i dodawać żadnych uszlachetniaczy do paliwa i oleju , kategorycznie należy przestrzegać norm co do stosowanego w/g instrukcji oleju silnikowego a tuningowanie chipem silników diesla jest wysoce niewskazane.
FAP system stosowany przez koncern PSA i Ford specjalny płyn dozowany przy każdym tankowaniu pozwala na obniżenie temperatury dopalania cząstek stałych w filtrze , które odbywa się co kilkaset kilometrów. Jednak filtr wymaga wymiany w zależności od modelu między 80 a 160 tys km. Całkowity koszt wymiany to około 2400-2800 przy zwrocie starego filtra Cena samego płynu Eoles który należy uzupełnić przy każdej wymianie filtra to około 400. _________________ To, czego szukasz, znajdziesz w ostatnim spośród możliwych miejsc
Dołączył: 07 Lis 2010 Posty: 137 Skąd jesteś (miejscowość / region): Bielawa Posiadane auto: saab 9-3 2T
Piwa: 8/0
Wysłany: Sob 01 Paź 2011, 17:37
Temat postu:
Re: Silnik 1.9 TiD
benek624 napisał:
Szanowni forumowicze i posiadacze saab-ów 9.3 z silnikiem 1.9 TiD o mocy 150 kM. Te silniki posiadają filt cząstek stałych DPF. Moje pytanie jak się to sprawuje i jak tego używać aby nie mieć problemów z jego wymianą. Bardzo proszę o wiadomości.Przyznam, że się boję silników z DPF-em. Wiadomości proszę podawać na forum lub na adres: benek624@autogrf.pl
Benek - to o czym napisal moderator jest prawda,nie dodal jednak ze
przy okazji paliwa w oleju szlak ci trafi doladowarke,bedzie slabsze smarowanie i przy obrotach 150 tys do 200 ona dlugo nie popracuje
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Saab 9-3 ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.