Dołączył: 28 Maj 2008 Posty: 59 Skąd jesteś (miejscowość / region): Podhale Posiadane auto: Fiat Cinquecento young 704 1998
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 23 Cze 2008, 12:33
Temat postu:
Re: ( Samochodowe instalacje gazowe - LPG i CNG ) LPG do 700
Bart06 napisał:
Powracając do tematu:
Jakie instalacje (firmy) do 700 polecacie, a jakie zdecydowanie odradzacie?
Nie wiem co doradzić - ale najważniejszy jest tu element ludzki - czyli poprawny montaż.
Ja mam BRC BlitzII Emu _________________ Aisan + LPG BRC Blitz EMU II
Re: ( Samochodowe instalacje gazowe - LPG i CNG ) LPG do 700
Chyba to prawda - ważne by nie kupować tandety a coś w miarę porządnego, a do tego ważny porządny montaż i ustawienie. Ja mam Lovato i też nie narzekam _________________ Pozdrawiam!
(był Fiat CC '93, 0,7+LPG, obecnie Daewoo Lanos 1,5 8V+LPG)
Re: ( Samochodowe instalacje gazowe - LPG i CNG ) LPG do 700
Witam koledzy
Założyłem gaz w moim CC dokładnie rok temu. Do tej pory zrobiłem 20000 na gazie... ( w tej chwili 114 000 na liczniku) teraz żałuję, że nie założyłem wcześniej... Mój bolid spala ok. 6,5-7l/100 w cyklu mieszanym. Zaraz po założeniu schodziłem nawet do 5l/100 na trasie! Przed założeniem polecam sprawdzić przynajmniej sprężanie na cylindrach. W moim były górne wartości (10,5 i 11), więc się zdecydowałem. Mam instalację Lovato i zbiornik w kole (niestety). Koło zapasowe podwiesiłem w bagażniku. Da się przeżyć. Koszt rok temu - 1250zł.
Zaraz po założeniu zmieniłem cewkę, świece (NGK) i przewody (z rdzeniem ferrytowym, bo podobno lepsze do gazu). Polecam taki manewr. Koszty niewielkie, a silniczek zdecydowanie lepiej chodzi i odpala bez problemu.
Silnik jest faktycznie odrobinę słabszy co przekłada się na przyspieszenie (o ile w ogóle można o czymś takim mówić w CC...). Nie jest to jednak bardzo uciążliwe. Szybko można się przyzwyczaić. Na początku odczułem brak mocy bardzo, ale okazało się, że to była wina zaolejonego sprzęgła i nieszczelności silnika. Po remoncie jest super. Na "gierkówce" ciąłem moją groszkową strzałą 130km/h. Sam nie wierzyłem, że mogę tyle pociągnąć!
Jedyny minus, to fakt, że silnik zaczął brać więcej oleju. Używałem lotosa 10w40. Jakieś 2 miesiące temu zmieniłem na Midlland 10w40 i o dziwo zaczął mniej brać (dodam, że regularnie sprawdzam poziom, dolewam i pilnuję wymian). Coś musie jednak być z tym lotosem... No i może konieczność ciągłej kontroli instalacji. Zdarzyło mi się już, że odkręcił mi się po prostu przewód doprowadzający gaz do mieszalnika... ułamała się wsuwka od zaworu odcinającego paliwo... W zależności od pory roku może zachodzić konieczność ustawienia biegu jałowego... (to akurat nie problem, wystarczy pokręcić śruba na parowniku, przy składzie mieszanki nie polecam majstrować). W ogóle instalacja I generacji dość szybko się rozregulowuje, więc trzeba się z tym pogodzić. Polecam co jakiś czas przełączyć na benzynę, zimą obowiązkowo przed postojem. Jeśli będziecie jeździć wyłącznie na gazie, to bardzo szybko wykończycie pompkę paliwa.
Największy plus - NIE ZASTANAWIAM SIĘ CZY MAM GDZIEŚ JECHAĆ I ILE MNIE TO BĘDZIE KOSZTOWAŁO. PO PROSTU WSIADAM I JADĘ. Na baku robiłem nawet 400km. Wszystko oczywiście zależy od stanu silnika...
O ile macie silnik w porządku i zamierzacie pojeździć CC kilka lat to ZDECYDOWANIE POLECAM.
Pozdrawiam _________________ CC 700 FOS, 1994r. GAZ
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa) Idź do strony Poprzedni1, 2, 3
Strona 3 z 3
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Samochodowe instalacje gazowe - LPG i CNG ) Ogólne dyskusje o instalacjach gazowych
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.