Witam posiadam w swojej pandzie instalacje gazowa marki Tartini, mam problem z odpaleniem auta na zimnym silniku na benzynie, poradzcie mi jak zrobic odpalanie na gazie, bo w przełaczniku nie ma takiej mozliwosci czy taka instalacja ma w ogole takie mozliwosci?? Prosze o porady
Dołączył: 26 Wrz 2007 Posty: 68 Skąd jesteś (miejscowość / region): sosnowiec Posiadane auto: Fiat Siena 1,6 16v 99, Fiat Marea 1,6 16v 99
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 05 Lis 2008, 23:29
Temat postu:
Re: ( Samochodowe instalacje gazowe - LPG i CNG ) Odpalanie na GAZIE
Nie wiem jak w TARTATINI ale ja mam STAG 300 i tam jest (AWARYJNE) odpalanie na gazie.Aby zapalić autko na gazie trzeba trzymać wciśnięty przycisk od gazu jednocześnie zapalając auto.
Re: ( Samochodowe instalacje gazowe - LPG i CNG ) Odpalanie na GAZIE
przekrecasz zapłon i trzymasz przycisk tak??jak usłyszysz dziek ze zawór pstryknął to odpalasz?? U mnie jest tak ze jak mam właczony zapłon i przytrzymuje przycisk to po kilku sekundach ginie impuls elektryczy i wyłacza sie centralka. Własnie mi chodzi czy mozna przerobic jakos ta instalacje zeby odpalac w awaryjnym trybie
Dołączył: 26 Wrz 2007 Posty: 68 Skąd jesteś (miejscowość / region): sosnowiec Posiadane auto: Fiat Siena 1,6 16v 99, Fiat Marea 1,6 16v 99
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 06 Lis 2008, 07:07
Temat postu:
Re: ( Samochodowe instalacje gazowe - LPG i CNG ) Odpalanie na GAZIE
Trzymasz wciśnięty przycisk i przekręcasz kluczyk wtedy odpala na gazie a jeżeli najpierw przekręcisz kluczyk a następnie wciśniesz guzik to wtedy nie działa.Zobacz może u Ciebie też działa taki sposób.
Dołączył: 13 Kwi 2008 Posty: 210 Skąd jesteś (miejscowość / region): KIELCE Posiadane auto: FIAT STILO 1.6 16v 2002r Opel Astra III 1.7 CDTI Golf V 1.9 TDI (wszystko sie tak samo psuje- to tylko kwestia gustu)
Piwa: 2/1
Wysłany: Czw 06 Lis 2008, 10:02
Temat postu:
Re: ( Samochodowe instalacje gazowe - LPG i CNG ) Odpalanie na GAZIE
Pomyślał byś może kolego najpierw co powoduje brak możliwości zapalenia auta na benzynie
Instalacja gazowa jest tak skonfigurowana aby auto odpalało na benzynie i po osiągnięciu pewnej temp.automatycznie przełączało sie na zasilanie gazem _________________ KMYK
Dołączył: 17 Kwi 2008 Posty: 6434 Skąd jesteś (miejscowość / region): PolskaPółnocnaTcz. Posiadane auto: CORSA C 1.2/A170 W168 1.7 Diesel/ YAMAHA 1.2 i 1.7 Honda ST1300
Piwa: 147/249
Wysłany: Czw 06 Lis 2008, 11:48
Temat postu:
Re: ( Samochodowe instalacje gazowe - LPG i CNG ) Odpalanie na GAZIE
j/w, mysli ze jak bedzie odpalal na gazie to zaoszczedzi na benie
Blad stracisz podwojnie - padnie wtrysk lub caly uklad zasilania /p-pa,zbiornik, przewody ,zawory, wtrysk/
W sekwencji nie odpala sie na gazie. _________________ Regulamin forum dyskusyjnego.
Tako rzecze Zaratustra:
W piwie siła, w winie mądrość a w wodzie zarazki.
Ostatnio zmieniony przez TAIF dnia Pią 07 Lis 2008, 20:36, w całości zmieniany 1 raz
Re: ( Samochodowe instalacje gazowe - LPG i CNG ) Odpalanie na GAZIE
manual i szczegółowe instrukcje ze zdjęciami do tartarini sa na forum link do niego - poszukaj
NIE ODPALA SIĘ NA GAZIE w instalacjach sekwencyjnych tak samo jak i w mieszalnikowych chyba że chcesz rozwalić membrane. Parownik musi być ciepły a na to potrzeba 3-4 minuty.
Zasady jazdy i regulacji na gazie - najpierw na benzynie ma chodzić idealnie POTEM dostrajamy gaz, potem też ma na benzynie chodzić idealnie. Nigdy odwrotnie nawet jak gazownik nas zaklina że wie co robi.
Dołączył: 15 Lis 2007 Posty: 395 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków Posiadane auto: Opel Astra H 1.6 105km, 2007r.
Piwa: 5/2
Wysłany: Pią 12 Gru 2008, 22:32
Temat postu:
Re: ( Samochodowe instalacje gazowe - LPG i CNG ) Odpalanie na GAZIE
Witam.
Mam pytanie odnośnie odpalania na lpg.
Mam instalacje II gen z komputerem leonardo który chwilowo i tak jest odłączony od sondy lambda bo było podejrzenie ze wariował ale teraz zaczynam sie zastanawiac czy to on czy reduktor .Wiem ze np jest mozliwosc awaryjnego odpalenia auta na lpg.W każdym aucie ktore mialem nawet przy minusowych temp auto odpalalo na lpg a tutaj moge sobie krecic rozrusznikiem i tak nie zaskoczy.Na benzynie odpala normalnie.Poza tym gdy juz odpale na benzynie to przelaczając na gaz auto gasnie tak jakby nie dostawal lpg.Przelaczenie jest mozliwe dopiero po nagrzaniu.Wczesniej podejrzewalbym sterownik lpg ale teraz instalacje mam ustawioną na srubie zamiast silniczka krokowego lpg z racji odlaczenia sterownika od sondy i przeciez chyba juz nic oprocz reduktora nie zostaje.Teraz mam chwilowo ustawione auto na ubogiej mieszance tak ze az zle sie jezdzi na wyzszych obrotach ale za to po wysprzegleniu obroty zostają na wysokich albo spadaja prawie do zera by pozniej sie podniesc.Czy takie zachowanie moze wskazywac na reduktor?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Samochodowe instalacje gazowe - LPG i CNG ) Ogólne dyskusje o instalacjach gazowych
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.