Czy ma ktoś może taki schemat jak w temacie? Ewentualnie wie coś na ten temat to proszę opisać. interesuje mnie to ze względu na to, że chcę sprawdzić gdzie mi się coś przepaliło, ewentualnie czy to jakiś elektrozawór poszedł z dymkiem. na bezpieczniku od tej inst. mam prąd, ale dalej już w 1 elektrozaworze nie ma... _________________ autko -rakieta;)
Ostatnio zmieniony przez jazon dnia Czw 01 Sty 2009, 19:40, w całości zmieniany 1 raz
dzięki za schemat:) niestety nie jestem elektrykiem i dokładnie go nie rozszyfrowałem, ale częściowo wiem o co chodzi. Małe pytanko: czy jeżeli padnie jeden z tych elektrozaworów to pozostałe działają, czy obwód prądu jest wtedy przerwany i nie działa nic? Poza tym co takiego może się zepsuć w takim elektrozaworze i jakie są ceny mniej więcej? Szczęśliwego Nowego i dzięki za odpowiedzi:) _________________ autko -rakieta;)
Jak pisałem wcześniej, w instalacji oprócz przewodów, które mogą mieć przebicie na masę, są jeszcze 4 elektrozawory - benzyny, gazu, na wielozaworze z tyłu i na reduktorze. Jeżeli dysponujesz miernikiem to możesz sprawdzić ich oporności, powinny wynosić kilkanaście omów (~18). Zdejmij złączki konektorowe, sprawdź oporność uzwojenia, sprawdż, czy przewód idący od elektrozaworu do masy jest w porządku i czy jest napięcie 12V na doprowadzeniu do zaworu po włączeniu stacyjki.
Wreszcie sprawa centralki gazowej - jeżeli tam jest uszkodzenie, to sprawa dla kogoś mądrzejszego ode mnie.
Ponieważ wszystkie wyjścia na elektrozawory przechodzą przez centralkę jeżeli nie znajdziesz uszkodzenia poza centralką trzeba się spodziewać jej uszkodzenia.
Uszkodzenie jednego z zaworów nie pozwoli na przepływ gazu, mimo, że pozostałe działają prawidłowo. Natomiast zawór benzyny można włączyć przełącznikiem na zaworze (skrzydełkiem) i po przestawieniu na centralce na benzynę i zakręceniu kurka na wielozaworze (na wszelki wypadek) silnik powinien na benzynie pracować
Wszystko, co napisałem, dotyczy mojego CC a ponieważ nie wiem, jaką masz instalacię, nie musi być aktualne u ciebie.
Pozdrawiam.
jeszcze raz dzięki. mam nadzieję że to tylko jakiś przewód. jutro wezmę się do sprawdzenia, a jak nie znajdę i nie zrobię, tow poniedziałek czeka mnie spotkanie z "gazownikiem"... _________________ autko -rakieta;)
Dołączył: 03 Sty 2009 Posty: 10 Skąd jesteś (miejscowość / region): LUBLIN Posiadane auto: OPEL VECTRA 2,0 2006
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 03 Sty 2009, 14:45
Temat postu:
SCHEMAT LPG
jeśli to zwykła instalacja (tzn. II generacji)to
czerwony +12 v
czrwony z paskiem +12 v po stacyjce
brazowy impuls obr.(cewka)
biebieski zasilanie elektrozaworów lpg
biały rezerwa
żółty zawór benzynowe (wystepuje tylko prz gażnikach)
czarny masa
folttowy sonda
szary sonda w stronę komputera emulacja do ecu
zółty z paskiem tps.
jeśli podasz mi dokładną nazwę twojej instalacji lpg wyślę ci schemat
pozdrawiam albagaz
niestety jak się instalacja nazywa nie wiem, ale parownik to "LOVTEC" czy coś takiego. u mnie chyba do elektrozaworu od benzyny jest zielony jasny. dzięki. przewody sprawdziłem i jest raczej oki. Prawdopodobnie coś w centralce jednak poszło, więc albo muszę nową kupić albo da się naprawić, ale sam tego już nie zrobię. Pozdrawiam Wszystkich!!! PS. Tylko jeszcze jedno pytanie. Czy jakiś problem w centralce mógł spowodować spalenie bezpiecznika na instalacji, czy raczej to coś innego spowodowało? _________________ autko -rakieta;)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Samochodowe instalacje gazowe - LPG i CNG ) Ogólne dyskusje o instalacjach gazowych
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.